تعمیرات لیزر بلومون
۳ آبان ۱۴۰۰

تعمیرات اکسیژن ساز خانگی

در این مطلب به معرفی خدمات تعویض زئولیت اکسیژن ساز می پردازیم. ابتدا درباره مخازن زئولیت اکسیژن ساز و نحوه عملکرد آن ها توضیحاتی ارائه می دهیم. سپس خدمات تعویض زئولین اکسیژن ساز را معرفی می کنیم. در ادامه نیز انواع و برندهای مختلف دستگاه اکسیژن ساز را که خدمات تعویض زئولیت اکسیژن ساز برای آن ها ارائه می گردد نام می بریم. با ما همراه باشید.

زئولیت اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز یکی از تجهیزات پزشکی است که هوای محیط را متمرکز می کند و طی فرایندی گاز اکسیژن غنی شده ای را به بیمار تحویل می دهد. در انجام این فرایند تمامی اجزای دستگاه اکسیژن ساز دخیل هستند و هر کدام با انجام کار خود به رسیدن به نتیجه نهایی که به دست آمدن اکسیژنی با خلوص بالای ۹۵ درصد می باشد کمک می کنند. اما در این میان شاید بتوان گفت مهم ترین اجزای هر دستگاه اکسیژن ساز زئولیت ها هستند. شاید با تشریح فرایند کار دستگاه های اکسیژن ساز این مساله کمی واضح تر شود.

در هر دستگاه اکسیژن سازی ابتدا کمپرسور دستگاه که وظیفه مکش هوای محیط به درون دستگاه را دارد، هوای محیط اتاق یا محیط خارجی را گرفته و وارد دستگاه اکسیژن ساز می کند. در مرحله بعدی فیلترهای دستگاه اکسیژن ساز ذرات، باکتری ها، میکروب ها و گرد و غباری که در هوای وارد شده به دستگاه وجود دارد را جدا می کنند، تا هوای سالمی به دستگاه اکسیژن ساز و در نهایت به بیمار داده شود. پس از آن هوای ورودی از دریچه متحرک عبور می کند و وارد مخازن زئولیت می شود. مخازن زئولیت اکسیژن ساز که به آن ستون های غربال مولکولی نیز گفته می شود، کار اصلی را در فرایند دستگاه اکسیژن ساز ایفا می کنند. از آنجا که در هوای محیط ۷۸ درصد نیتروژن و تنها ۲۱ درصد اکسیژن وجود دارد، برای تلغیظ اکسیژن هوا باید گاز نیتروژن را از آن جدا نمود. این کار توسط مخازن زئولیت صورت می گیرد. دلیل اینکه نام این مخازن را مخازن زئولیت گذاشته اند این است که از گرانول های زئولیت پر شده اند. گرانول های زئولیت در دستگاه اکسیژن ساز وظیفه جدا سازی گاز نیتروژن موجود در هوای ورودی به دستگاه اکسیژن ساز را بر عهده دارند. مخازن زئولیت پس از جدا کردن نیتروژن و تهیه اکسیژن خالص از این طریق، گاز اکسیژن موجود را به تانک اکسیژن هدایت می کنند. اما از آنجا که مخازن زئولیت هر کدام دارای فضای محدودی می باشند و پس از مدت کوتاهی از گاز نیتروژن اشباع می شوند، باید نیتروژن جذب شده را خالی کنند، به همین دلیل از دو مخزن زئولیت در هر دستگاه اکسیژن ساز استفاده می شود. به این ترتیب هنگامی که یکی از مخازن زئولیت در حال تخلیه گاز نیتروژن جذب شده است، مخزن زئولیت دیگر به جذب نیتروژن و تهیه اکسیژن خالص می پردازد. همانطور که از این فرایند مشخص است، مهم ترین کار را در دستگاه اکسیژن ساز، مخازن زئولیت انجام می دهند.

خدمات تخصصی تعویض زئولیت اکسیژن ساز

مخازن زئولیت دستگاه اکسیژن ساز پس از مدتی کار کردن ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی شوند. یا اینکه دیگر قادر به جذب نیتروژن موجود در هوا نباشند. اگر این اتفاق بیفتد دستگاه اکسیژن ساز نمی تواند اکسیژن مورد نیاز بیمار را تامین کند. از این رو در این مواقع باید مخازن زئولیت اکسیژن ساز را تعویض کرد. یکی از خدمات تخصصی ای که در واحد تعمیر اکسیژن ساز در مجتمع فنی ملی پایتخت توسط تعمیرکاران ما ارائه می گردد تعویض زئولیت اکسیژن ساز است. تعویض زئولیت اکسیژن ساز یک کار تخصصی می باشد و برای این کار به افراد حرفه ای نیاز است. تعمیرکاران ما در مجتمع فنی سینا طب از تجربه بالا و دانش کافی در زمینه تعمیر و تعویض و سرویس دستگاه های اکسیژن ساز برخوردارند و می توانند کار تعویض زئولیت اکسیژن ساز شما را به بهترین نحو انجام دهند.

تعویض زئولیت انواع مختلف اکسیژن ساز

از آنجا که فرایند انجام کار در انواع مختلف اکسیژن ساز یکسان است، در همه این دستگاه ها دو مخزن زئولیت استفاده شده است و احتمال خرابی آن ها در هر نوعی از اکسیژن ساز نیز وجود دارد. به همین دلیل تعمیرکاران ما در واحد تعمیر اکسیژن ساز به تعویض زئولیت تمامی انواع اکسیژن ساز می پردازند.
تعویض زئولیت اکسیژن ساز خانگی

تعویض زئولیت اکسیژن ساز پرتابل

تعویض زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی

 

تعویض زئولیت برندهای مختلف تولید کننده دستگاه اکسیژن ساز

تعویض زئولیت اکسیژن ساز فیلیپس Philips

تعویض زئولیت اکسیژن ساز سوپر اکسیژن Super Oxygen

تعویض زئولیت اکسیژن ساز ال جی LG

تعویض زئولیت اکسیژن ساز دویلیبیس Devilibis

تعویض زئولیت اکسیژن ساز اکسیژن پلاس Oxygen Plus

تعویض زئولیت اکسیژن ساز لانگ فی long fi

تعویض زئولیت اکسیژن ساز اینوژن Inogen

تعویض زئولیت اکسیژن ساز لانگ فیان Long fian

تعویض زئولیت اکسیژن ساز یویو Yoyo

تعویض زئولیت اکسیژن ساز جی JAY

تعویض زئولیت اکسیژن ساز مد Med

تعویض زئولیت اکسیژن ساز پورسا Porsa

تعویض زئولیت اکسیژن ساز لایف استایل Life Style

تعویض زئولیت اکسیژن ساز سوشیا Soshya

تعویض زئولیت اکسیژن ساز نیو لایف Newlife

تعویض زئولیت اکسیژن ساز ویژن ایر Vision air

تعویض زئولیت اکسیژن ساز ایر سپ Air sep

تعویض زئولیت اکسیژن ساز نایدک Nidek

تعویض زئولیت اکسیژن ساز سیس مد Sys med

تعویض زئولیت اکسیژن ساز سیکوار Sequar

تعویض زئولیت اکسیژن ساز امرون Omron

تعویض زئولیت اکسیژن ساز نیوتو Neauto

تعویض زئولیت اکسیژن ساز آی اف وای IFY

تعویض زئولیت اکسیژن ساز مکسی ایر پلاس Maxy air plus

تعویض زئولیت اکسیژن ساز میکرو Micro

تعویض زئولیت اکسیژن ساز ای ام جی EMG

تعویض زئولیت اکسیژن ساز زیکلاس Zyklas

تعویض زئولیت اکسیژن ساز ای گت Eget

تعویض زئولیت اکسیژن ساز او جی OG

تعویض زئولیت اکسیژن ساز اینواکر Invacare

تعویض زئولیت اکسیژن ساز نو وو Nuvo

تعویض زئولیت اکسیژن ساز یوول Yuwell

تعویض زئولیت اکسیژن ساز اینوجن وان Inogen one

تعویض زئولیت اکسیژن ساز زنیت مد Zenith med

تعویض زئولیت اکسیژن ساز کانسنتراتور Consentrator

تعویض زئولیت اکسیژن ساز داس Dos

تعویض زئولیت اکسیژن ساز بیوتا Beauta

تعویض زئولیت اکسیژن ساز لونوفل